צור קשר 
052-3859237
השירותים שלנו
גלריית גלויות
קבל השראה לניהול העסק שלך!  לצפייה>>
מצא אותנו בפייסבוק
אנחנו גם ב- LINKEDin
מחפש עבודה?
מכיר מישהו שמחפש?

הלקוחות שלנו מחפשים עובדים!
למודעות הדרושים>
מאמר אורח: אפליקציה , עסק או שזה בעצם אותו הדבר?
מאת: איל בן תמר, מנכ"ל חברת ניולינקס


יש משהו מסעיר ברעיון שהבנת אותו אתמול בלילה בדיוק לפני שהלכת לישון. יכול להיות שכבר דמיינת את עצמך באולם יחד עם מארק צוקרברג ועוד מיליארדרים נוספים תורמים למען הפסקת הרעב באפריקה.
אני לא רוצה לכבות את התשוקה או לדכא את החלומות היפים שהיו לך בנוגע לתרומה למען האנושות, עניין באמת מבורך. רק רציתי להזכיר לך דבר אחד:
 
אפליקציה = עסק
 
כאפליקציה ובטח אחרי השקתה.
 
אז בואו נתחיל, יש לנו עסק אז אנחנו צריכים אסטרטגיה.
מה הכוונה? אנחנו צריכים שתהיה לנו שאיפה ברורה שאותה אנחנו הולכים להשיג.
דוגמא לאסטרטגיה: בעזרת האפליקציה אני רוצה להשיג שליטה בתחום מתן שירותי דרך בשעת חירום.
 
יש לנו תוכנית אסטרטגית. מצוין. עכשיו, אנחנו צריכים להפוך אותה לתוכניות טקטיות. למשל, נבחר בישראל כמדינת השקה, נפיק את הלקחים שלנו, נצא לשיווק בארה״ב עם גרסה 2.0. דוגמא נוספת לתוכנית טקטית היא: "בוא נחשוב על כל פיצ׳ר שאנחנו חייבים באפליקציה, נשים אותם בדלי גדול ועכשיו כשהדלי מלא, נחליט מהי רשימת המינימום פיצ'ר. היא תמצא את עצמה בוודאות בגרסה 1.0 ואז נחליט מה יצא בכל אחת מהגרסאות הבאות, מה יהיה המרווח בין הגרסאות.
 
במישור אחר, כמו בכל תכנית עסקית, אנחנו חייבים להבין מי הוא קהל היעד שלנו לאפליקציה? מה גודלו? מי בעלי האינטרסים בתחום? מי מרוויח כסף? מה הרגולציה בתחום, אם יש כזו?
הבנו את זה? יפה. כל החומר הזה יהיה להיט בבואנו לפתח מודל עסקי לאפליקציה.
האם המודל העסקי של האפליקציה מתאים לי או לא זו גם שאלה יפה. מודל שאני מאוד אוהב הוא: "אני אדאג לכך שיהיו לי עשרות מיליוני משתמשים ואז מישהו כבר יקנה אותי, בטח גוגל או פייסבוק". יפה, זרמתי עם זה, אבל, האם לקחת בחשבון כמה זמן וכסף צריך כדי להגשים את התוכנית הזו והאם בטוח ימצא קונה?
אוקי. אז התוכנית העסקית צריכה להיות ברורה וגם המשאבים שנדרשים עבורה.
 
עשית את הצעד, חתמת על ההסכם, שילמת 200,000 שקל ויש לך אפליקציה והיא אפילו נמצאת באפפסטור ובגוגל פליי. אז מה עכשיו? עשרות אלפי הורדות ביום? למה זה לא קורה? ובכן, זה פשוט. באפפסטור יש כרגע 2.2 מיליון אפליקציות... וזרקת לתוך הים הזה עוד אחת ואתה מתפלא שלא שמעו עליך? כלפי העולם אתה נמצא באי קיום, אתה פשוט לא שם. אם לא תצא מאי קיום כמות ההורדות שלך לא תרשים אף אחד. יהיו לך משתמשים שנתקלו באפליקציה שלך בטעות. אז איך מפרסמים את האפליקציה שלך? ובכן אין נוסחת קסמים. צריך להבין את האפליקציה, להבין את האסטרטגיה, את קהל הלקוחות ואת כל מה שדיברנו עליו. משם תתפתח הנוסחה הנכונה של איך לפרסם את האפליקציה. חלק מנוסחת הפרסום צריכה להיות כבר מוטמעת בזמן הפיתוח בתוך האפליקציה ולכן האסטרטגיה צריכה להיות ברורה מראש.
 
אז זה עסק או אפליקציה? מה אני צריך? מפתח או יועץ עיסקי? גם וגם וגם...


נכתב על ידי, איל בן תמר
בעלים ומנכ"ל NewLinks